Blog Post

Kalenderalternativer

  • By Step2web As
  • 01 Jun, 2017

Bli kjent med kalenderen og planleggingsalternativene dine.

Kalender- og planleggingsalternativene ble utformet for å hjelpe deg med å administrere tiden din mer effektivt. Kalenderen har to hovedfunksjoner:

  • Vis tilgjengeligheten din til prospekter og klient
  • Administrer avtaler, tid og tilgjengelighetskalender

Vis tilgjengeligheten din til prospekter og klienter:

Naviger til Innstillinger > Kalender

Tidssone og tidsformat:
Din tilgjengelighet blir automatisk justert til klientens tidssone dersom de er i en annen tidssone enn din. Hvis du er en lokal bedrift og ikke forventer at klienter har en annen tidssone enn din, kan du deaktivere tidssone-deteksjonen ved å merke av alternativet "Lokaltid". (My business is local, display all times on my time zone)
Arbeidstid:
Åpningstiden til organisasjonen definerer klokken som klientene dine vil kunne planlegge tjenester eller avtaler etter. Som standard blir dine åpningstider satt fra kl. 09.00 til 17.00, men du kan enkelt tilpasse det til din arbeidsdag. Du kan angi forskjellig tilgjengelighet for hver dag i uken, som gjentar seg hver uke. Hvis du vil finjustere tilgjengeligheten din, kan du gjøre det direkte i system-kalenderen eller gjennom din synkroniserte kalender.
Vis din oppdaterte tilgjengelighet til en hver tid:
Sørg for at tilgjengelighetskalenderen din eroppdatert til en hver tid ved å synkronisere tilgjengeligheten med din eksisterende kalender. På denne måten kan du vise dine kunder og potensielle kunder nøyaktig når du er tilgjengelig for en avtale og du trenger ikke å bekymre deg for dobbelbookinger.
Legg til avtaler i din eksisterende kalender:
Når en avtale bekreftes sendes en epost til både deg og klienten din med oppfordring om å legge avtalen i kalenderen. Denne e-postmeldingen inneholder alle detaljer samt en fil som legger til avtalen i kalenderen din når du godtar den.
Administrer avtaler (godta, endre, følg opp):
Kalenderen lar deg vise dine kommende møter, sende møteforespørsler, invitasjoner og til og med blokkere datoer og tider samt endre tilgjengeligheten din på daglig basis. Blokker bestemte tider og datoer ved å merke de som opptatt.
Importer eksisterende kalenderhendelser til vCita-kalenderen din:
Synkroniser din eksisterende kalender med booking-systemet. På denne måten har du alle dine avtaler og planer oppført på ett sted. Du kan enkelt administrere avtaler og blokkere tider - også fra mobil-appen.

Hvordan markere tiden din som "opptatt" i kalenderen?

Hvis du trenger å sette statusen din som opptatt en bestemt tid / dato av ulike grunner, har du to alternativer:

1) Du kan enten markere tiden som opptatt direkte i booking-kalenderen, eller du kan blokkere tiden i den synkroniserte kalenderen din.
2) Plasser musepekeren på ønsket starttid, og hold nede den venstre knappen.
Dra musepekeren til ønsket sluttid, og slipp deretter den venstre knappen.
Når du har sluppet musemarkøren, vil du se to alternativer. Klikk merk som opptatt.
Skriv inn ønsket tittel, starttid, sluttid og notater som i alternativ 1. Klikk på Lagre for å oppdatere kalenderen din.

Kalendervisning med oversikt over tilgjengeligheten til alle ansatte.

Administratorer har tilgang til å se ikke bare deres egne data, men alle lagdata fra organisasjonen. Et spesielt nyttig aspekt av denne funksjonaliteten er på kalenderen. Kontoadministratoren kan vise timeplanen for alle ansatte samt planlegge nye møter på vegne av andre ansatte.
By Step2web As 04 Jun, 2017
Lær de viktigste funksjonene som setter deg i stand til å bruke systemet.
By Step2web As 04 Jun, 2017
Bli kjent med innboksen din, der du mottar nye møteforespørsler.
By Step2web As 04 Jun, 2017
Slik endrer du passord og brukernavn på kontoen din.
By Step2web As 03 Jun, 2017
Slik definerer du når det skal sendes ut e-post varsler og hvordan du lager e-post maler.
By Step2web As 03 Jun, 2017
Sett opp SMS-varsler for nye avtaler.
By Step2web As 03 Jun, 2017
Du kan delegere klienter, forespørsler og avtaler til  dine medarbeiderne.
By Step2web As 02 Jun, 2017
Legg en link til din personlige kalender i e-post signaturen din slik at kundene dine enkelt kan sende møteforespørsler.
By Step2web As 02 Jun, 2017
Vi tilbyr dokumentdeling slik at du og dine kunder kan sende nødvendige dokumenter til hverandre. Størrelsesgrensen for et enkelt dokument er 100 MB.
Share by: